Alimentació saludable per a l’hivern!

Resultado de imagen de alimentacion invierno

A l’hivern la temperatura corporal descendeix, el que ens fa que estiguem contrets i això ens pot provocar contractures i dolors musculars, també em de vigilar de mantenir les defenses altes per a no refredar-nos, i  més , quan la temperatura exterior descendeix no ens ve tant de gust consumir aliments freds, per això durant els mesos en que el fred ens acompanya et proposo que modifiquis la teva alimentació per a evitar dolors, millorar les teves defenses i ajudar-te a suportar aquestes temperatures tant baixes!

- CREMES, CALDOS i SOPES:Ens ajuden a escalfar-nos i ens aporten bons nutrients necessaris. Ideal com a primers plats.

- INFUSIONS:Ens ajuden a escalfar-nos i ens aporten antioxidants, ideals per a prendre-les a totes hores!.

- CÍTRICS:Ens aporten vitamina C, molt important per a les nostres defenses. Pren al menys un cítric al dia, ideal com a suc a primera hora del matí!

Et proposo un menú per al fred!

Àpat

Menjar

Esmorzar 1

Cereals amb llet calenta i un suc de taronja natural

Esmorzar 2

 

Entrepà calent de formatge i un té verd amb mel

Dinar

Llenties amb arròs

Quallada

Berenar

Fruits secs amb una camamilla amb mel

 

Sopar

Caldo de verdures

Salmó al vapor amb pastanagues

Poma al forn

Ressopó

Llet calenta amb galetes

Dieta per a una persona adulta i sana

Dietètica i Nutrició - 2017